Robert Kubica po testach w Walencji, w których jego R30 nie uzyskiwało czasów na miarę czołówki, pozostaje optymistą posuwając się do stwierdzenia, że nowy bolid Renault może rywalizować z Ferrari.
Polak w poniedziałek był najwolniejszym zawodnikiem na torze, we wtorek po zmianie ustawień poprawiających podsterowność auta udało mu się znacząco poprawić wynik i zająć czwarte miejsce.Kubica uważa jednak, że Renault może rywalizować z Ferrari jeżeli chodzi o jazdę z pełnym zbiornikiem paliwa, która w sezonie 2010 będzie odgrywać kluczową rolę.
„[R30] wygląda jak stare auto, ale to nowy bolid” mówił Kubica dla magazynu Auto Motor und Sport. „Być może to dlatego, że jest znacznie krótsze niż naszych rywali. Na pełnych zbiornikach liczymy się. Sądzę, że w takich warunkach nie jesteśmy dużo wolniejsi od Ferrari”.
Zespół Ferrari w specyfikacji F10 nie podał długości swojego nowego auta, jednak zespół Mercedes poinformował, że łączna długość W01 wynosi 4800 mm. Długość R30 to 5050 mm, czyli o 25 cm więcej niż w przypadku projektu Rossa Brawna. Zaprezentowane wczoraj auto Virgin Racing przebiło pod tym względem jednak na głowę wszystkich konkurentów. Długość VR-01 wynosi aż 5500 mm. Napędzany silnikiem Cosworth bolid może także zabrać na pokład przeszło 200 litrów paliwa.
04.02.2010 11:35
0
a gdzieś widziałem porównanie fotek ferrari i VR-01 t wydaje się że ferrari jest jeszcze dłuższe
04.02.2010 11:37
0
Jeżeli Kubica jest zdania że zawalczą, to musi oznaczać że jest szansa na sukces. Sezon zapowiada się ciekawie. Debiutanckie zespoły ,26 bolidów na starcie - nie mogę się doczekać żeby to wszystko zobaczyć.
04.02.2010 11:37
0
Robert z takim optymizmem, no no... :)
04.02.2010 11:40
0
Reno widocznie coś ukrywa... na pewno na następne testy wyskoczą z nowym aero... ukrywają się i zbierają dane :)
04.02.2010 11:41
0
hamilton po pierwszych testach w ubieglym roku takze mowil ze MP4-24 jest lepszy i ma wiecj przyczepnosci niz poprzednik... zobaczymy
04.02.2010 11:41
0
milo slyszec taki optymizm nigdy tak sie nie wypowiadal optymistycznie
04.02.2010 11:41
0
w zeszłym roku też był optymistycznie nastawiony i co ? :) jak wyglądał sezon każdy wie :P także musimy poczekać :))
04.02.2010 11:42
0
a tak swoja droga to fakt, ze to co renault teraz ma to jest mocno okrojona wersja R30. Zobaczymy w Jerez. Pierwsze testy to tylko przyzwyczajenie sie do auta i pierwsze ustawienia.
04.02.2010 11:42
0
To dobrze, że jest optymistą
04.02.2010 11:43
0
jak będzie w 3 to bedzie super, ale wolałbym być jeszcze bardziej zaskoczony na +
04.02.2010 11:43
0
hmm =/ Nie przekonuje mnie to..
04.02.2010 11:45
0
bolid jest konkurencyjny przy obciążeniu... a bez? pomyślcie, że najpierw to mamy kwalifikacje, potem wyścig. start ze środka stawki przy maxymalnym zatankowaniu wiele nie zmieni. no ale zobaczymy. teraz faktycznie wszystkie bolidy będą ciężkie więc ważne jest ogólne tempo...
04.02.2010 11:45
0
7. matty77 Tylko, że w tamtym roku, bylo to wymuszone przez BMW i te zapowiedzi, pod koniec 2008, że w 2009 walczą o tytuł, a tu Renault miało zamykać stawkę, i są pozytywne impulsy.
04.02.2010 11:48
0
a mnie sie wydaje ze reno jest daleko w tyle z budowa samochodu , ich szef wypowiadał sie ze na pierwszy wyscig r30 bedzie całkiem inny , to swiadczy ze testuja podzespoły a nie samochod
04.02.2010 11:50
0
Fajne jest porównanie testów poszczególnych teamów na planet, niestety dla Renault nie wypadają zbyt pomyślnie. Kubica uzyskał swój najlepszy czas na drugim kółku podczas stintu trzech okrążeń - dla porównania Massa na pierwszym kółku przy 11 okrążeniach, a Lewis na czwartym z 20 !!!.
04.02.2010 11:51
0
"Kubica: możemy rywalizować z Ferrari" zdanie jet wyrwane z wypowiedzi. Chodziło o dotankowany bolid pod korek....
04.02.2010 11:51
0
to nie f1 planet tylko James Allen opublikowal takie zestawienie...
04.02.2010 11:55
0
To jest porównanie ferrari i renault jeśli chodzi o długość (spora różnica): http ://www .f1technical.net/f1db/ cars/ 958 (usunąć spacje)
04.02.2010 11:57
0
@15 Skąd wiesz że na tym po 3 kółkach zjechał z powodu paliwa? Równie dobrze mógł mieć jeszcze na 2 jak i na 20 kółek. To samo dotyczy się reszty bolidów. To porównanie nic nie mówi, taka prawda :)
04.02.2010 11:58
0
http: //ww w. f1fanatic.co. uk /2010/02/03/f1- testing-review- valencia- pictures/
04.02.2010 11:58
0
@15 jeżeli dane są potwierdzone to nie wygląda to obiecująco nawet pomimo faktu iż to są tylko testy.
04.02.2010 12:02
0
A czy wy myślicie, że kierowca gdy zjeżdża do boksu ma zawsze pusty bak?
04.02.2010 12:05
0
Mechanika pojazdu będzie kluczowa w tym roku. Myślę, że na obecną chwilę Renault właśnie na tym się skupia (widzieliśmy urządzenia zamontowane na monokoku, kamera na zawieszeniu, czujniki). Bolid musi zarówno być ustawiony na małe obciążenie paliwem (kwalifikacje), a przecież następnego dnia jeździ się z obciążeniem przekraczającym 160kg, a przez noc nie można dokonywać korekt ustawienia samochodu. Myślę, że teraz skupiają się na tym aspekcie, a aerdynamikę zamierzają jeszcze testować. Nie wiem kiedy, może w przyszłym tygodniu, może później. Nie wiemy jaki mają program rozwojowy. Wydaje się to być możliwe jeśli mówią że przyjdzie czas żeby popracować nad tempem. Myślę, że to dobre rozwiązanie. O wiele więcej jest niewiadomych jeśli chodzi o ustawienia samochodu obciążonego paliwem (dotychczas tego nie było), niż samochodu ustawianego pod kwalifikację z małym obciążeniem. Wydaje mi się, sporą część poświęcili na mechanikę, hamulce, balans (odpowiednio lekki samochód), spalanie, mapping silnika, utrzymywanie niskiej temperatury paliwa, jazda za samochodem bezpieczeństwa, niezawodność, upakowanie wszystkiego, a teraz po wykonaniu tej najważniejszej roboty skupią się na aerodynamice samochodu. Z resztą nie martwią mnie zbytnio "wyniki" Renault. Cieszy mnie to, że widzę, że chcą pracować i walczyć. Tak jak powiedział Kubica: nawet jeżeli będą w środku stawki to mają intensywny program rozwojowy i będą pracować. To jest najważniejsze. Sami widzieliśmy jaka była sytuacja w bmw w 2008 roku, zaczęli dobrze ale później każdy wie jak było. Jeżeli zacznie się źle, a pracuje się ciężko, to zawsze można coś poprawić. Spokojna głowa, znamy Roberta, a nowy szef wydaje się być trzeźwo myślącym facetem;)
04.02.2010 12:09
0
23 Tom12333 a jak sie utrzymuję niską temperature spalania Paliwa , ??
04.02.2010 12:11
0
@24 Chłodzeniem? :) Większość dziennikarzy i obserwatorów pisała, że nowym problemem, jaki może się pojawić w tegorocznych bolidach, będzie właśnie zbyt duża temperatura paliwa i tym samym ogólny spadek mocy.
04.02.2010 12:12
0
misiekzwrocka Przeczytaj uważnie co napisał.
04.02.2010 12:12
0
Długość bolidów jest mniej ważna, lcizy się rozstaw osi.. A wyciąganie wniosków na podstawie tych czasów nie ma sensu. Bedzie można się zastanawiać po wszystkich testach.
04.02.2010 12:12
0
Jeśli RK jest tak optymistyczny to chyba nie na wyrost. Musi czuć się pewnie w nowym bolidzie. Trzymam za niego kciuki i nie mogę sie doczekać rozpoczęcia sezonu.
04.02.2010 12:13
0
A Nick H. został oficjalnie potwierdzony kierowcą testowym Mercedesa.
04.02.2010 12:13
0
No właśnie o tym pisałem. Nie wiem jak to jest rozwiązane, bo wiadomo im cieplejsze paliwo tym mniejsza moc silnika, dodatkowo gorące paliwo zaczyna parować.
04.02.2010 12:14
0
Mówił o tym jeden z inżynierów Renault więc nie wydaje mi się żebyście mieli o tym większe pojęcie niż on
04.02.2010 12:17
0
25. kuba1808 Tak, chłodzeniem. O ile mi wiadomo obecnie zespoły mogą wlać paliwo "chłodniejsze" o 5 stopni C od temperatury otoczenia ale w tym roku, wszystko jest tak upakowane- silnik, rury wydechowe blisko zbiornika, że przez cały dystans wyścigu podnosi się temperatura paliwa...
04.02.2010 12:17
0
Wydaje mi sie ze temperatura paliwa zawsze była problemem. To ze bak jest większy nie zmienia tego. Co innego jego rozmieszczenie, przeprojektowane układy chłodzenia itp. Choć w sumie podczas pitstopu paliwo jest dosyć chłodne (są ograniczenia temepratury, ale na pewno chłodniejsze niż w baku), a teraz paliwo bedzie sie ogrzewało przez cały wyścig. Swoją drogą o ile kwestia znalezienia ustawień na wyścigi i na kwalifikacje bedzie teraz ciekawsza, to przepis zabraniający zmiany ustawień jest dla mnie troche bez sensu.. A Mercedes podał dziwnie małą długość bolidu. Ciekawe.
04.02.2010 12:18
0
15. Peti_bis a gdzie ty to wyczytales?
04.02.2010 12:19
0
32. tom12333 : zawsze było wszystko tam upakowane. Choć w tym roku to mogą nieźle kombinować ;) Myślę ze kwestia ciągłego nagrzewania paliwa jest najbardziej problematyczna.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się